روغن خوراکی, روغن گیاهی

بررسی روغن کنجد فرابکر درنیکا

روغن کنجد فرابکر درنیکا :

روغن کنجد فرابکر درنیکا یک روغن گیاهی است که از دانه های کنجد به دست می آید. گیاه کنجد گیاهی یکساله است که ارتفاعی حدود یک متر دارد و میوه آن به شکل کپسولی بوده که دارای دانه های کوچک است .

دانه کنجد بالاترین میزان روغن را در بین دانه های روغنی دارد. روغن کنجد به طور گسترده ای از دیر باز تاکنون برای مصارف پخت و پز و سرخ کردن با حرارت ملایم و سالاد ها استفاده میشود .

روغن کنجد حاصل له کردن دانه کنجد است که با تحت فشار قرار دادن آن سبب  خارج شدن روغن می گردد

تفاوت اصلی روغن های معمولی و بکر و فرابکر این روغن گیاهی در تکنولوژی تولید و میزان اسیدیته آن می باشد که اگر اسیدیته پایین تر و طعم و بویی مطلوب تر داشته باشد در دسته بکر و فرابکر قرار میگیرد.

روغن کنجد به دلیل خواص بیشماری که دارد در بسیاری از نقاط دنیا از جمله کشور های خاورمیانه و ژاپن و چین مورد استفاده گسترده قرار می گیرد به صورتی که به آن لقب ملکه روغن ها را نسبت داده اند.

علاوه بر مصارف خوراکی این محصول ارگانیک در برخی از کشور ها برای مصارف ماساژهای سنتی و درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کارخانه روغن کشی درنیکا تهیه روغن های گیاهی به روش پرس سرد را از سال ۱۳۸۷ در شهرستان پیرانشهر آغاز نموده است که در این روش برای روغن کشی از هیچ گونه فرآیند حرارتی و شیمیایی و حلال جهت استخراح روغن از دانه ها استفاده نمی گردد و این امر سبب حفظ خواص روغن می گردد.

روغن کنجد فرابکر درنیکا  موجود در مجموعه ارگانیک بار محصولی از شرکت  درنیکا و در حجم ۷۵۰ میلی لیتر بوده و دردسته بندی محصولات ارگانیک قراردارد.

روغن کنجد 750 میلی لیتری درنیکا

روغن کنجد ۷۵۰ میلی لیتری درنیکا

خواص محصول روغن کنجد فرابکر :

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری انواع محصولات سالم و مرغوب که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه محصولات ارگانیک گام بردارد.

دانه های کنجد بسیار مقوی هستند و حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 ، تیامین، نیاسین،کلسیم، مس، منیزیم ، فسفر و آهن می باشند. .

روغن کنجد فرابکر درنیکا  خواص بیشماری در زمینه پیشگیری و  بهبود بسیاری از بیماری ها دارد و مصرف آن به جهت حفظ سلامتی افراد توصیه می شود.

کاهش کلسترول:

دانه های کنجد حاوی فیبر هستند. مواد غذایی حاوی فیبر با جلوگیری از جذب چربی توسط روده سبب کاهش کلسترول می شوند.

همچنین این محصول ارگانیک مملو از ماده ای به نام فیتواسترول است که درگیاهان یافت می شود و  ساختارشیمیایی شبیه به کلسترول دارد و سبب کاهش کلسترول خون می گردد.

منبع کلسیم، منیزیوم ،مس و روی :

یکی از املاح معدنی مهم و ارزشمند کنجد کلسیم است. تاثیر کلسیم بر روی حفاظت از سلول های روده و پیشگیری از کاهش توده استخوانی و سردرد های میگرنی به اثبات رسیده است.

 وجود منیزیوم در این روغن گیاهی سبب کاهش اسپاسم راههای هوایی و بهبود خواب زنان نزدیک به دوران یائسگی شده و همچنین در کاهش فشار خون بالا که از عوامل سکته قلبی می باشد موثر است.

وجود مس در روغن کنجد سبب کاهش التهاب و درد در بیماری های آرتریت روماتوئید می شود.

وجود روی در مواد غذایی باعث جلوگیری از ریزش موی بانوان شده و در اثرات چشم گیری در جلوگیری از پیری زودرس دارد.

از دیگر خواص روغن کنجد درنیکا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرشار از امگا ۳ امگا ۶ و امگا ۹
  • دارای نشان ارگانیک از سوی اتحادیه اروپا
  • دارای تاییدیه کیفیت از شرکت  BCS آلمان
  • خالص وبدون مواد نگهدارنده
  • مقاومت در درمای ۱۱۰ درجه سانتگیراد به مدت ۷ ساعت

شرایط نگهداری روغن کنجد فرابکر:

مجموعه ارگانیک بار با رعایت اصول بهداشتی و دقت در شرایط نگهداری محصولات، کیفیت و سلامت محصولات ارائه شده را تضمین نموده و همواره در انتقال این اطلاعات به مشتریان خود در تلاش بوده است تا از مزایای محصولات ارگانیک بهره ببرند. روغن کنجد را در کابینت های خشک و خنک و به دور از تابش نور خورشید نگهداری نمایید.

نحوه مصرف روغن کنجد :

روغن کنجد فرابکر درنیکا مناسب مصارف پخت و پز و استفاده در انواع سالاد ها بوده و به منظور سرخ کردن باید با حرارت ملایم استفاده گردد.همچنین می توانید برای بهره مندی از خواص بی نظیر این روغن کنجد بر سلامت پوست ، این روغن گیاهی را به مدت ۴ الی ۵ دقیقه بر سطح پوستتان ماساژداده و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

موارد احتیاط مصرف:

مجموعه ارگانیک بار توانسته طیف گسترده ای از محصولات ارگانیک را با توجه به شرایط خاص مشتریان گردهم آورد. زنان باردار و همچنین افراد مبتلا به اضافه وزن بهتر است که با پزشک متخصص خود مشورت نموده تا با توجه به شرایط خاص بدن خود میزان دوز مصرفی شان را تعیین بنمایند.

کلمات کلیدی: روغن کنجد فرابکر درنیکا /روغن کنجد /ارگانیک بار/ روغن گیاهی/محصولات ارگانیک

چکیده:

روغن کنجد فرابکر درنیکا  موجود در مجموعه ارگانیک بار محصولی از شرکت  درنیکا و در حجم ۷۵۰ میلی لیتر بوده و دردسته بندی محصولات ارگانیک قراردارد.

کارخانه روغن کشی درنیکا تهیه روغن های گیاهی به روش پرس سرد را از سال ۱۳۸۷ در شهرستان پیرانشهر آغاز نموده است که در این روش برای روغن کشی از هیچ گونه فرآیند حرارتی و شیمیایی و حلال جهت استخراح روغن از دانه ها استفاده نمی گردد و این امر سبب حفظ خواص آن  روغن گیاهی می گردد.

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری انواع محصولات سالم و مرغوب که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه محصولات ارگانیک گام بردارد.

دانه های کنجد بسیار مقوی هستند و حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 ، تیامین، نیاسین،کلسیم، مس، منیزیم ، فسفر و آهن می باشند. .

روغن کنجد فرابکر درنیکا  خواص بیشماری در زمینه پیشگیری و  بهبود بسیاری از بیماری ها دارد و مصرف آن به جهت حفظ سلامتی افراد توصیه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید