دمنوش ها, دمنوش ها و نوشیدنی ها

بررسی دمنوش مریم گلی باغ فیروزه

بررسی دمنوش مریم گلی باغ فیروزه :

دمنوش مریم گلی باغ فیروزه موجود در مجموعه ارگانیک بار، محصولی از مجموعه باغ فیروزه است و دردسته بندی دمنوش های گیاهی قراردارد.

دمنوش یک نوشیدنی گیاهی است که ترکیبی از گل ، برگ ، ساقه، دانه ،پوست، میوه و یا ریشه گیاهانی غیر از گیاه چای است که به طور معمول بصورت خشک یا تازه و به روش دم کردن استفاده می شود . دمنوش های گیاهی به علت اینکه خواص و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در گیاهان را به همراه دارند می توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین و یا پرکافئین باشند.

مجموعه گیاهشناسی و دارویی باغ فیروزه در ابتدا با جمع آوری حدود ۲۰۰ گونه گیاه دارویی و معطر در بهار سال ۱۳۹۱ گشایش یافت که اکنون بیش از ۳۵۰ گونه گیاه دارویی و معطر را در خود جای داده است. این باغ در زمینی به مساحت حدود ۴ هکتار و در شهر تهران ، بزرگراه آزادگان ، ابتدای روستای فیروز بهرام واقع شده است.

این مجموعه با تحقیقات و مطالعات گسترده و دیدار از باغ های گیاهشناسی دیگر کشور ها توانسته است از قابلیت های کشورمان در این زمینه استفاده نموده و محصولاتی با کیفیت و محصولات طبیعی و بومی را به دست مشتریان خود برساند.

مریم گلی گیاهی علفی و چند ساله از تیره نعناییان و با ساقه هایی سبز رنگ و پوشیده از کرک است. انواع مختلفی از گیاه مریم گلی وجود داشته که در صنعت آشپزی و دارویی کاربرد گسترده ای دارند.

مریم گلی باغ فیروزه

مریم گلی باغ فیروزه

خواص محصول دمنوش مریم گلی  باغ فیروزه :

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری محصولات متنوعی که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه نوشیدنی های گیاهی مرغوب گام بردارد.

با تهیه دمنوش های گیاهی باغ فیروزه از مجموعه ارگانیک بار از خواص بی نظیر این محصولات طبیعی و بومی بهره ببرید.

خواص مریم گلی :

گیاه مریم گلی یک گیاه پرخاصیت و پرکاربرد در طب سنتی است که حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ارزشمندی می باشد.

از مهم ترین خواص درمانی دمنوش  گیاهی مریم گلی  می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به دلیل وجود آنتی اکسیدان های ارزشمند در این دمنوش گیاهی مصرف آن در جلوگیری از پیری زودرس پوست و حفظ سلامت و طراوت پوست موثر می باشد.
  • مصرف عصاره این گیاه به صورت موضعی نیز در رفع مشکلات پوستی و کاهش التهابات پوستی همچون ضایعات تبخالی و گزش حشرات و رفع ریزش مو موثر می باشد.
  • یکی از کاربرد های مفید این نوشیدنی گیاهی اثربخشی آن بر رفع مشکلات گوارشی و تسهیل کننده هضم می باشد. این گیاه پر خاصیت همچنین صفراآور بوده و به جهت حفظ سلامت و بهبود عملکرد کبد نیز موثر می باشد.
  • این محصول طبیعی و بومی دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و در جهت کاهش و بهبود التهاب مخاط و گلو و لوزه ها مفید می باشد.
  • بر طبق تحقیقات صورت گرفته عصاره گیاه مریم گلی باعث بهبود سطوح استیل کولین استراز در مغز گردیده که این آنزیم در تمرکز افراد نقش داشته و در جهت پیشگیری از کاهش حافظه ناشی از آلزایمر موثر است.
  • دمنوش گیاهی مریم گلی می تواند با مهار ترشح گلوکز ذخیره شده از کبد میزان قند خون در افراد را کاهش دهد از این رو یک نوشیدنی مناسب برای بیماران دیابتی می باشد.
  • دمنوش مریم گلی برای رفع مشکلات ناشی از یائسگی و بهبود علائم آن موثر می باشد.

شرایط نگهداری دمنوش باغ فیروزه :

مجموعه ارگانیک بار با رعایت اصول بهداشتی و دقت در شرایط نگهداری محصولات، کیفیت و سلامت محصولات ارائه شده را تضمین نموده و همواره در انتقال این اطلاعات به مشتریان خود در تلاش بوده است تا از مزایای نوشیدنی های گیاهی بهره ببرند. دمنوش مریم گلی باغ فیروزه را در جای  خشک و خنک نگهداری نمایید.

نحوه مصرف دمنوش مریم گلی باغ فیروزه:

به جهت دم کردن دمنوش مریم گلی  باغ فیروزه یک قاشق غذا خوری ازآن را در قوری ریخته و بعد از ریختن آب جوش اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس  آن را سرو نمایید.

موارد احتیاط مصرف:

مجموعه ارگانیک بار توانسته طیف گسترده ای از نوشیدنی های گیاهی و محصولات طبیعی و بومی  را با توجه به علائق و شرایط خاص مشتریان گردهم آورد.

زنان باردار و شیرده و افراد دارای بیماری های خاص بهتر است با توجه به شرایط خاص بدن خود میزان مصرف این دمنوش گیاهی  را با مشورت با پزشک و یا متخصص تغذیه مشخص نمایند.

کلمات کلیدی: دمنوش مریم گلی باغ فیروزه /دمنوش مریم گلی /ارگانیک بار/ دمنوش گیاهی /نوشیدنی های گیاهی/ محصولات طبیعی و بومی

چکیده:

دمنوش مریم گلی باغ فیروزه موجود در مجموعه ارگانیک بار، محصولی از مجموعه باغ فیروزه است و دردسته بندی دمنوش های گیاهی قراردارد. دمنوش یک نوشیدنی گیاهی است که ترکیبی از گل ، برگ ، ساقه، دانه ،پوست، میوه و یا ریشه گیاهانی غیر از گیاه چای است که به طور معمول بصورت خشک یا تازه و به روش دم کردن استفاده می شود .

این گیاه پر خاصیت تسهیل کننده هضم و صفراآور بوده و به جهت حفظ سلامت و بهبود عملکرد کبد نیز موثر می باشد. این محصول طبیعی و بومی دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و در جهت کاهش و بهبود التهاب مخاط و گلو و لوزه ها مفید می باشد.

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری محصولات متنوعی که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه نوشیدنی های گیاهی مرغوب گام بردارد.با تهیه دمنوش های گیاهی باغ فیروزه از مجموعه ارگانیک بار از خواص بی نظیر این محصولات طبیعی و بومی بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید