دمنوش ها, دمنوش ها و نوشیدنی ها

بررسی دمنوش بهارنارنج باغ فیروزه

بررسی دمنوش بهارنارنج باغ فیروزه :

دمنوش بهارنارنج باغ فیروزه موجود در مجموعه ارگانیک بار، محصولی از مجموعه باغ فیروزه است و دردسته بندی دمنوش های گیاهی قراردارد.

دمنوش یک نوشیدنی گیاهی است که ترکیبی از گل ، برگ ، ساقه، دانه ،پوست، میوه و یا ریشه گیاهانی غیر از گیاه چای است که به طور معمول بصورت خشک یا تازه و به روش دم کردن استفاده می شود . دمنوش های گیاهی به علت اینکه خواص و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در گیاهان را به همراه دارند می توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین و یا پرکافئین باشند.

مجموعه گیاهشناسی و دارویی باغ فیروزه در ابتدا با جمع آوری حدود ۲۰۰ گونه گیاه دارویی و معطر در بهار سال ۱۳۹۱ گشایش یافت که اکنون بیش از ۳۵۰ گونه گیاه دارویی و معطر را در خود جای داده است. این باغ در زمینی به مساحت حدود ۴ هکتار و در شهر تهران ، بزرگراه آزادگان ، ابتدای روستای فیروز بهرام واقع شده است.

این مجموعه با تحقیقات و مطالعات گسترده و دیدار از باغ های گیاهشناسی دیگر کشور ها توانسته است از قابلیت های کشورمان در این زمینه استفاده نموده و محصولاتی با کیفیت و محصولات طبیعی و بومی را به دست مشتریان خود برساند.

مصرف دمنوش گیاهی بهارنارنج باعث افزایش نشاط و رفع کسالت و خستگی افراد شده و یک نوشیدنی گیاهی دلچسب و مفید می باشد.

بهارنارنج باغ فیروزه

بهارنارنج باغ فیروزه

خواص محصول دمنوش بهار نارنج باغ فیروزه :

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری محصولات متنوعی که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه نوشیدنی های گیاهی مرغوب گام بردارد.با تهیه دمنوش های گیاهی باغ فیروزه از مجموعه ارگانیک بار از خواص بی نظیر این محصولات طبیعی و بومی بهره ببرید.

خواص بهارنارنج :

بهار نارنج شکوفه درخت نارنج است که کاربرد گسترده ای در تولید انواع نوشیدنی ها و عرقیجات و شیرینی ها دارد. درخت بهار نارنج درختی سرسبز و دارای عطری فوق العاده بوده و  به همین سبب استفاده گسترده ای در صنایع غذایی دارد.

بهار نارنج در باغات مرکبات شمال و جنوب کشور و به خصوص شهرهای بابل و شیراز یافت می شود و سرشار از ویتامین  D و C است . بهار نارنج با عطر و طعم دلنشینی که دارد همواره به صورت های مختلف در مواد غذایی از جمله مربا ها و عرقیجات، دمنوش و غیره استفاده شده و خاصیت موثری برای آرامبخشی و تقویت اعصاب دارد و به طور کلی برای افرادی که مشکلات بی خوابی و یا عصبی دارند توصیه می شود.

بیشترین تاثیر بهار نارنج بر روی سیستم عصبی است و نوشیدنی آن می تواند برای تمدد اعصاب یک گزینه بسیار مفید و اثر بخش باشد. از نظر طب سنتی بهارنارنج دارای طبعی گرم و خشک است و برای افرادی با طبع سرد مناسب است.

دمنوش بهارنارنج سبب تقویت اعصاب شده و استرس و تشویش را از بین می برد و منجر به رفع خستگی و افسردگی می شود. دمنوش بهارنارنج باغ فیروزه همچنین آرامبخش بوده و به بهبود خواب افراد کمک می نماید.

دمنوش بهارنارنج همچنین مقوی معده بوده و مصرف آن سبب بهبود سوءهاضمه، نفخ، اسپاسم معده و مشکلات گوارشی می شود. این نوشیدنی گیاهی اشتهاآور می باشد.

از دیگر خواص آن و مصرف دمنوش بهارنارنج می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • تقویت قلب
  • مقابله با سرطان
  • تنظیم تپش نامنظم قلب
  • مقابله با سرطان
  • سرشار از آنتی اکسیدان ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سردرد های عصبی و میگرن
  • تسکی دردهای قائدگی
  • ضد التهاب
  • بهبود علائم افسردگی

شرایط نگهداری دمنوش باغ فیروزه :

مجموعه ارگانیک بار با رعایت اصول بهداشتی و دقت در شرایط نگهداری محصولات، کیفیت و سلامت محصولات ارائه شده را تضمین نموده و همواره در انتقال این اطلاعات به مشتریان خود در تلاش بوده است تا از مزایای نوشیدنی های گیاهی بهره ببرند. دمنوش بهارنارنج باغ فیروزه را در جای  خشک و خنک نگهداری نمایید.

نحوه مصرف دمنوش بهارنارنج باغ فیروزه:

به جهت دم کردن دمنوش بهارنارنج باغ فیروزه یک قاشق غذا خوری ازآن را در قوری ریخته و بعد از ریختن آب جوش اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس  آن را سرو نمایید.

موارد احتیاط مصرف:

مجموعه ارگانیک بار توانسته طیف گسترده ای از نوشیدنی های گیاهی و محصولات طبیعی و بومی  را با توجه به علائق و شرایط خاص مشتریان گردهم آورد. زنان باردار و شیرده و افراد دارای بیماری های خاص بهتر است با توجه به شرایط خاص بدن خود میزان مصرف این دمنوش گیاهی  را با مشورت با پزشک و یا متخصص تغذیه مشخص نمایند.

کلمات کلیدی: دمنوش بهارنارنج باغ فیروزه /دمنوش بهارنارنج/ارگانیک بار/ دمنوش گیاهی /نوشیدنی های گیاهی/ محصولات طبیعی و بومی

چکیده:

دمنوش بهارنارنج  باغ فیروزه موجود در مجموعه ارگانیک بار، محصولی از مجموعه باغ فیروزه است و دردسته بندی دمنوش های گیاهی قراردارد.

دمنوش یک نوشیدنی گیاهی است که ترکیبی از گل ، برگ ، ساقه، دانه ،پوست، میوه و یا ریشه گیاهانی غیر از گیاه چای است که به طور معمول بصورت خشک یا تازه و به روش دم کردن استفاده می شود .

دمنوش بهارنارنج سبب تقویت اعصاب شده و استرس را از بین می برد و منجر به رفع خستگی و افسردگی می شود همچنین آرامبخش بوده و به بهبود خواب افراد کمک می نماید. دمنوش بهارنارنج همچنین مقوی معده بوده و مصرف آن سبب بهبود سوءهاضمه، نفخ، اسپاسم معده و مشکلات گوارشی می شود.

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری محصولات متنوعی که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه نوشیدنی های گیاهی مرغوب گام بردارد. .با تهیه دمنوش های گیاهی باغ فیروزه از مجموعه ارگانیک بار از خواص بی نظیر این محصولات طبیعی و بومی بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید