دمنوش ها, دمنوش ها و نوشیدنی ها

بررسی دمنوش سرخارگل (اکیناسه) باغ فیروزه

بررسی دمنوش سرخارگل (اکیناسه) باغ فیروزه :

دمنوش اکیناسه باغ فیروزه موجود در مجموعه ارگانیک بار، محصولی از مجموعه باغ فیروزه است و دردسته بندی دمنوش های گیاهی قراردارد.

دمنوش یک نوشیدنی گیاهی است که ترکیبی از گل ، برگ ، ساقه، دانه ،پوست، میوه و یا ریشه گیاهانی غیر از گیاه چای است که به طور معمول بصورت خشک یا تازه و به روش دم کردن استفاده می شود . دمنوش های گیاهی به علت اینکه خواص و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در گیاهان را به همراه دارند می توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین و یا پرکافئین باشند.

مجموعه گیاهشناسی و دارویی باغ فیروزه در ابتدا با جمع آوری حدود ۲۰۰ گونه گیاه دارویی و معطر در بهار سال ۱۳۹۱ گشایش یافت که اکنون بیش از ۳۵۰ گونه گیاه دارویی و معطر را در خود جای داده است. این باغ در زمینی به مساحت حدود ۴ هکتار و در شهر تهران ، بزرگراه آزادگان ، ابتدای روستای فیروز بهرام واقع شده است.

این مجموعه با تحقیقات و مطالعات گسترده و دیدار از باغ های گیاهشناسی دیگر کشور ها توانسته است از قابلیت های کشورمان در این زمینه استفاده نموده و محصولاتی با کیفیت و محصولات طبیعی و بومی را به دست مشتریان خود برساند.

گیاه اکیناسه یا سرخارگل گیاهی علفی و چند ساله از تیره کاسنی می باشد که بومی آمریکای شمالی و اروپا  است و با دارا بودن ترکیباتی همچون آلکیل آمید  بر سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار بوده  و نقش مهمی در حفظ سلامت افراد دارد.

خواص محصول دمنوش سرخارگل (اکیناسه) باغ فیروزه :

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری محصولات متنوعی که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه نوشیدنی های گیاهی مرغوب گام بردارد.با تهیه دمنوش های گیاهی باغ فیروزه از مجموعه ارگانیک بار از خواص بی نظیر این محصولات طبیعی و بومی بهره ببرید.

خواص اکیناسه یا سرخارگل  :

 گیاه اکیناسه با خواصی فوق العاده سبب کاهش عوارض جانبی داروهای ضد سرطان شده و محرک سیستم ایمنی بدن است . این نوشیدنی گیاهی تاثیر به سزایی در مقابله با عفونت ها به خصوص آنفولانزا و عفونت های مجاری ادراری دارد. به دلیل تاثیر بالای این گیاه در افزایش گلبول های سفید خون و افزایش سیستم ایمنی بدن مصرف دمنوش اکیناسه در ماه های سرد سال انتخابی  بی نظیر است.

از مهم ترین خواص بی نظیر گیاه اکیناسه یا خارسرگل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مصرف دمنوش اکیناسه در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود علائم سرماخوردگی بسیار مفید می باشد
  • به دلیل وجود ترکیبات موثر موجود در این نوشیدنی گیاهی به عنوان یک مسکن طبیعی عمل کرده و در بهبود سردرد و معده درد تاثیر گذار است.
  • سرخارگل یا اکیناسه دارای خاصیت ضد التهابی است.
  • مصرف این محصول طبیعی و بومی در جهت تقویت معده و رفع برخی از مشکلات سیستم گوارش موثر بوده و ملین نیز می باشد.
  • مصرف این گیاه پر خاصیت به جهت بهبود و رفع اضطراب و مشکلات افسردگی و سردرد های عصبی و میگرنی مفید  است.
  • به علت وجود آنتی اکسیدان ها در دمنوش اکیناسه همچون بسیاری از دمنوش های گیاهی در جهت داشتن پوستی سالم و شفاف و جلوگیری از پیری زودس پوست موثر است.

شرایط نگهداری دمنوش باغ فیروزه :

مجموعه ارگانیک بار با رعایت اصول بهداشتی و دقت در شرایط نگهداری محصولات، کیفیت و سلامت محصولات ارائه شده را تضمین نموده و همواره در انتقال این اطلاعات به مشتریان خود در تلاش بوده است تا از مزایای نوشیدنی های گیاهی بهره ببرند. دمنوش سرخارگل ( اکیناسه) باغ فیروزه را در جای  خشک و خنک نگهداری نمایید.

نحوه مصرف دمنوش سرخارگل باغ فیروزه:

به جهت دم کردن دمنوش سرخارگل (اکیناسه) باغ فیروزه یک قاشق غذا خوری ازآن را در قوری ریخته و بعد از ریختن آب جوش اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس  آن را سرو نمایید.

موارد احتیاط مصرف:

مجموعه ارگانیک بار توانسته طیف گسترده ای از نوشیدنی های گیاهی و محصولات طبیعی و بومی  را با توجه به علائق و شرایط خاص مشتریان گردهم آورد. زنان باردار و شیرده و افراد دارای بیماری های خاص بهتر است با توجه به شرایط خاص بدن خود میزان مصرف این دمنوش گیاهی  را با مشورت با پزشک و یا متخصص تغذیه مشخص نمایند.

کلمات کلیدی: دمنوش سرخارگل ( اکیناسه)باغ فیروزه /دمنوش اکیناسه  /ارگانیک بار/ دمنوش گیاهی /نوشیدنی های گیاهی/ محصولات طبیعی و بومی

چکیده:

دمنوش اکیناسه باغ فیروزه موجود در مجموعه ارگانیک بار، محصولی از مجموعه باغ فیروزه است و دردسته بندی دمنوش های گیاهی قراردارد. دمنوش یک نوشیدنی گیاهی است که ترکیبی از گل ، برگ ، ساقه، دانه ،پوست، میوه و یا ریشه گیاهانی غیر از گیاه چای است که به طور معمول بصورت خشک یا تازه و به روش دم کردن استفاده می شود .

گیاه اکیناسه یا سرخارگل گیاهی علفی و چند ساله از تیره کاسنی می باشد که بومی آمریکای شمالی و اروپا  است و با دارا بودن ترکیباتی همچون آلکیل آمید  بر سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار بوده و در جهت بهبود علائم سرماخوردگی و عفونت ها مفید می باشد.

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری محصولات متنوعی که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه نوشیدنی های گیاهی مرغوب گام بردارد.با تهیه دمنوش های گیاهی باغ فیروزه از مجموعه ارگانیک بار از خواص بی نظیر این محصولات طبیعی و بومی بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید