دمنوش ها, دمنوش ها و نوشیدنی ها

بررسی دمنوش زوفا باغ فیروزه

بررسی دمنوش زوفا باغ فیروزه :

دمنوش زوفا  باغ فیروزه موجود در مجموعه ارگانیک بار، محصولی از مجموعه باغ فیروزه است و دردسته بندی دمنوش های گیاهی قراردارد.

دمنوش یک نوشیدنی گیاهی است که ترکیبی از گل ، برگ ، ساقه، دانه ،پوست، میوه و یا ریشه گیاهانی غیر از گیاه چای است که به طور معمول بصورت خشک یا تازه و به روش دم کردن استفاده می شود . دمنوش های گیاهی به علت اینکه خواص و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در گیاهان را به همراه دارند می توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین و یا پرکافئین باشند.

مجموعه گیاهشناسی و دارویی باغ فیروزه در ابتدا با جمع آوری حدود ۲۰۰ گونه گیاه دارویی و معطر در بهار سال ۱۳۹۱ گشایش یافت که اکنون بیش از ۳۵۰ گونه گیاه دارویی و معطر را در خود جای داده است. این باغ در زمینی به مساحت حدود ۴ هکتار و در شهر تهران ، بزرگراه آزادگان ، ابتدای روستای فیروز بهرام واقع شده است.

این مجموعه با تحقیقات و مطالعات گسترده و دیدار از باغ های گیاهشناسی دیگر کشور ها توانسته است از قابلیت های کشورمان در این زمینه استفاده نموده و محصولاتی با کیفیت و محصولات طبیعی و بومی را به دست مشتریان خود برساند.

گیاه زوفا گیاهی خودرو از تیره نعناییان می باشد که دارای برگ هایی سبز رنگ و نوک تیز بوده و اسانس این گیاه شبیه به گیاه نعنا است. این گیاه در مناطق جنوب اروپا و و برخی از کشورها همچون ایران و ترکیه و هند می روید و در طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته و به طور کلی بیشتر به منظور بهبود بیماری های تنفسی مصرف می گردد.

خواص محصول دمنوش زوفا باغ فیروزه :

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری محصولات متنوعی که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه نوشیدنی های گیاهی مرغوب گام بردارد.با تهیه دمنوش های گیاهی باغ فیروزه از مجموعه ارگانیک بار از خواص بی نظیر این محصولات طبیعی و بومی بهره ببرید.

خواص زوفا :

بر طبق تحقیقات صورت گرفته برگ و ساقه های گیاه زوفا دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و از دیرباز تاکنون در مصارف درمانی استفاده گردده است.

از مهم ترین خواص درمانی دمنوش  گیاهی زوفا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مصرف این دمنوش گیاهی بهبود دهنده مشکلات تنفسی است و در درمان بسیاری از بیماری های تنفسی همچون آسم و برونشیت مصرف می گردد.
  • این نوشیدنی گیاهی خلط آور است و بر روی درمان علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد ، سرفه و آبریزش بینی موثر بوده و سبب کاهش این علائم می گردد.
  • این گیاه پر خاصیت دارای خاصیت ضد درد بوده و به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می نماید و به جهت بهبود درد های عضلانی و رفع التهاب توصیه می گردد
  • مصرف این محصول طبیعی و بومی به دلیل داشتن ترکیبات موثر در حفظ سلامت سیستم گوارش نیز نقش داشته و ضد نفخ بوده و سبب تقویت معده می گردد.
  • مقابله با عفونت هایی بدن و رفع انگل های گوارشی

شرایط نگهداری دمنوش باغ فیروزه :

مجموعه ارگانیک بار با رعایت اصول بهداشتی و دقت در شرایط نگهداری محصولات، کیفیت و سلامت محصولات ارائه شده را تضمین نموده و همواره در انتقال این اطلاعات به مشتریان خود در تلاش بوده است تا از مزایای نوشیدنی های گیاهی بهره ببرند. دمنوش زوفا باغ فیروزه را در جای  خشک و خنک نگهداری نمایید.

نحوه مصرف دمنوش زوفا باغ فیروزه:

به جهت دم کردن دمنوش زوفا باغ فیروزه یک قاشق غذا خوری ازآن را در قوری ریخته و بعد از ریختن آب جوش اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس  آن را سرو نمایید. این محصول را می توانید به شکل بخور با آب جوش نیز استفاده نمایید.

موارد احتیاط مصرف:

مجموعه ارگانیک بار توانسته طیف گسترده ای از نوشیدنی های گیاهی و محصولات طبیعی و بومی  را با توجه به علائق و شرایط خاص مشتریان گردهم آورد. زنان باردار و شیرده و افراد دارای بیماری های خاص بهتر است با توجه به شرایط خاص بدن خود میزان مصرف این دمنوش گیاهی  را با مشورت با پزشک و یا متخصص تغذیه مشخص نمایند. به دلیل وجود ید در این محصول مصرف آن با داروهای غده تیروئید با مشورت پزشک صورت گردد.

کلمات کلیدی: دمنوش  زوفا باغ فیروزه /دمنوش زوفا /ارگانیک بار/ دمنوش گیاهی /نوشیدنی های گیاهی/ محصولات طبیعی و بومی

چکیده:

دمنوش زوفا باغ فیروزه موجود در مجموعه ارگانیک بار، محصولی از مجموعه باغ فیروزه است و دردسته بندی دمنوش های گیاهی قراردارد.

دمنوش یک نوشیدنی گیاهی است که ترکیبی از گل ، برگ ، ساقه، دانه ،پوست، میوه و یا ریشه گیاهانی غیر از گیاه چای است که به طور معمول بصورت خشک یا تازه و به روش دم کردن استفاده می شود . مصرف این دمنوش گیاهی بهبود دهنده مشکلات تنفسی است و در درمان بسیاری از بیماری های تنفسی همچون آسم و برونشیت مصرف می گردد

دمنوش زوفا همچنین خلط آور است و بر روی درمان علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد ، سرفه و آبریزش بینی موثر است.

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری محصولات متنوعی که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه نوشیدنی های گیاهی مرغوب گام بردارد.با تهیه دمنوش های گیاهی باغ فیروزه از مجموعه ارگانیک بار از خواص بی نظیر این محصولات طبیعی و بومی بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید