دمنوش ها, دمنوش ها و نوشیدنی ها

بررسی دمنوش بابونه باغ فیروزه

بررسی دمنوش بابونه باغ فیروزه :

دمنوش بابونه باغ فیروزه موجود در مجموعه ارگانیک بار، محصولی از مجموعه باغ فیروزه است و دردسته بندی دمنوش های گیاهی قراردارد.

دمنوش یک نوشیدنی گیاهی است که ترکیبی از گل ، برگ ، ساقه، دانه ،پوست، میوه و یا ریشه گیاهانی غیر از گیاه چای است که به طور معمول بصورت خشک یا تازه و به روش دم کردن استفاده می شود . دمنوش های گیاهی به علت اینکه خواص و ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در گیاهان را به همراه دارند می توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرین و یا پرکافئین باشند.

مجموعه گیاهشناسی و دارویی باغ فیروزه در ابتدا با جمع آوری حدود ۲۰۰ گونه گیاه دارویی و معطر در بهار سال ۱۳۹۱ گشایش یافت که اکنون بیش از ۳۵۰ گونه گیاه دارویی و معطر را در خود جای داده است. این باغ در زمینی به مساحت حدود ۴ هکتار و در شهر تهران ، بزرگراه آزادگان ، ابتدای روستای فیروز بهرام واقع شده است.

این مجموعه با تحقیقات و مطالعات گسترده و دیدار از باغ های گیاهشناسی دیگر کشور ها توانسته است از قابلیت های کشورمان در این زمینه استفاده نموده و محصولاتی با کیفیت و محصولات طبیعی و بومی را به دست مشتریان خود برساند.

گیاه بابونه گیاهی از تیره کاسنیان است که دو نوع گونه آلمانی و گونه رومی آن در طب سنتی بسیار پرکاربرد بوده و در تهیه دمنوش ها و عرق گیاهی ازآنها استفاده می شود. بابونه گیاهی معطر است و گلبرگ هایی به رنگ سفید در اطراف و گل هایی زرد در قسمت مرکزی دارد.

خواص محصول دمنوش بابونه باغ فیروزه :

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری محصولات متنوعی که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه نوشیدنی های گیاهی مرغوب گام بردارد.با تهیه دمنوش های گیاهی باغ فیروزه از مجموعه ارگانیک بار از خواص بی نظیر این محصولات طبیعی و بومی بهره ببرید.

خواص بابونه :

از نظر طب سنتی این گیاه دارای طبعی گرم و خشک می باشد. گیاه بابونه دارای ماده ای به نام کامازولن است که یک ترکیب شیمیایی معطر با خواص ضد التهابی و ضد درد و اسپاسم می باشد.

از مهم ترین خواص درمانی دمنوش گیاهی بابونه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بابونه خاصیت موثری برای آرامبخشی و تقویت اعصاب دارد و به طور کلی برای افرادی که مشکلات بی خوابی و یا عصبی دارند توصیه می شود. نوشیدن دمنوش بابونه می تواند برای تمدد اعصاب یک گزینه بسیار مفید و اثر بخش باشد.
  • ترکیبات موجود در دمنوش گیاهی بابونه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در نتیجه از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می نماید.
  • مصرف این نوشیدنی گیاهی در بهبود علائم سرما خوردگی موثر بوده و سبب درمان سرفه و بهبود گلود درد می گردد.
  • گیاه بابونه در درمان بیماری های گوارشی موثر می باشد. مصرف دمنوش بابونه سبب تقویت معده شده و در درمان نفخ و تسکین سوزش معده موثر است.
  • مصرف این محصول طبیعی و بومی در حفظ سلامت پوست شما موثر بوده و سبب درخشان تر شدن پوست و رفع مشکلات پوستی از جمله جوش و آکنه می گردد.
  • عصاره این گیاه پر خاصیت به دلیل دارابودن خواص ضد درد می تواند سبب بهبود گرفتگی عضلات شده و در تسکین درد های دوران قائدگی بانوان موثر می باشد.

شرایط نگهداری دمنوش باغ فیروزه :

مجموعه ارگانیک بار با رعایت اصول بهداشتی و دقت در شرایط نگهداری محصولات، کیفیت و سلامت محصولات ارائه شده را تضمین نموده و همواره در انتقال این اطلاعات به مشتریان خود در تلاش بوده است تا از مزایای نوشیدنی های گیاهی بهره ببرند. دمنوش بابونه باغ فیروزه را در جای  خشک و خنک نگهداری نمایید.

نحوه مصرف دمنوش بابونه  باغ فیروزه:

به جهت دم کردن دمنوش بابونه باغ فیروزه یک قاشق غذا خوری ازآن را در قوری ریخته و بعد از ریختن آب جوش اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس  آن را سرو نمایید.

موارد احتیاط مصرف:

مجموعه ارگانیک بار توانسته طیف گسترده ای از نوشیدنی های گیاهی و محصولات طبیعی و بومی را با توجه به علائق و شرایط خاص مشتریان گردهم آورد. زنان باردار و شیرده و افراد دارای بیماری های خاص بهتر است با توجه به شرایط خاص بدن خود میزان مصرف این دمنوش گیاهی  را با مشورت با پزشک و یا متخصص تغذیه مشخص نمایند.

کلمات کلیدی: دمنوش بابونه باغ فیروزه /دمنوش بابونه /ارگانیک بار/ دمنوش گیاهی /نوشیدنی های گیاهی/ محصولات طبیعی و بومی

چکیده:

دمنوش بابونه باغ فیروزه موجود در مجموعه ارگانیک بار، محصولی از مجموعه باغ فیروزه است و دردسته بندی دمنوش های گیاهی قراردارد. دمنوش یک نوشیدنی گیاهی است که ترکیبی از گل ، برگ ، ساقه، دانه ،پوست، میوه و یا ریشه گیاهانی غیر از گیاه چای است که به طور معمول بصورت خشک یا تازه و به روش دم کردن استفاده می شود .

بابونه خاصیت موثری برای آرامبخشی و تقویت اعصاب دارد و به طور کلی برای افرادی که مشکلات بی خوابی و یا عصبی دارند توصیه می شود. نوشیدن دمنوش  بابونه می تواند برای تمدد اعصاب یک گزینه بسیار مفید باشد و همچنین در درمان بیماری های گوارشی نیزتاثیر گذار است .

مجموعه ارگانیک بار با جمع آوری محصولات متنوعی که توسط کارشناسان و تیم تخصصی ما انتخاب شده اند تلاش می کند تا در راستای حفظ سلامت مشتریان و ارائه نوشیدنی های گیاهی مرغوب گام بردارد.با تهیه دمنوش های گیاهی باغ فیروزه از مجموعه ارگانیک بار از خواص بی نظیر این محصولات طبیعی و بومی بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید