انواع عسل ارگانیک, عسل ارگانیک مدا

بررسی عسل چهل گیاه ارگانیک مدا

بررسی عسل چهل گیاه ارگانیک مدا:

عسل چهل گیاه عسلی است که از شهد چندین گل در طبیعت تهیه شده است و منبع تولید عسل تنها یک نوع گیاه خاص نمی باشد.

از آنجایی که انواع گل و گیاهان یک منطقه به خصوص در فصل بهار که معمولا فصل برداشت این محصول است متنوع می باشند، نمی توان برای شهد تولید شده، نوع گرده گلی را مشخص کرد و به همین  علت آن را عسل چهل گیاه می نامند.

این ماده غذایی جزو محصولات ارگانیک بوده و در مراحل تولید و فرآوری آن از مواد شیمیایی  و یا آفت کش ها استفاده نمی شود.

و این امر سبب می شود که این محصول از کیفیت و سلامت ویژه ای برخوردار باشد. عسل چهل گیاه با توجه به گوناگونی محیط های تولید و شرایط مختلف مناطق و با توجه به گل هایی که از آنها شهد تهیه شده می تواند دارای طعم و رنگ مختلفی باشد و به همین جهت تهیه این محصول از مراکز معتبر حائز اهمیت می باشد.

عسل چهل گیاه ارگانیک مدا در مجموعه ارگانیک بار محصولی از شرکت مدا در دو بسته بندی ۵۰۰ و ۱۰۰۰ گرمی  بوده و دردسته بندی محصولات سودمند و ارگانیک قراردارد.

خواص محصول عسل چهل گیاه ارگانیک مدا:

انواع عسل طبیعی موجود در مجموعه ارگانیک بار با بررسی کارشناسان متبحر انتخاب شده اند تا ضمن حفظ سلامت مشتریان در زمینه ارائه محصولاتی با خواص درمانی برجسته و ارائه محصولات سودمند و ارگانیک گام برداریم .

خواص عمومی عسل:

(عسل به لحاظ داشتن برخی مواد تخمیری در تبادلات غذایی و کمک به هضم غذا بالاترین مرتبه را در میان غذاها دارد که از این دسته مواد می‌توان به آمیلاز، اینورتاز، کاتالاز و پراکسیداز اشاره کرد. تعدادی از ویتامین‌های اصلی هم در عسل وجود دارند اما مقدار آن‌ها قابل توجه نیست. عسل‌های تیره املاح معدنی بیشتری دارند که مهمترین آن‌ها کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، مس، فسفر، منیزیم و گوگرد است. عسل دارای انواع پروتئین‌، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی مثل اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و مقداری آنزیم و رایحه‌های معطر است.) *

تمامی خواص عمومی که به طور معمول برای انواع عسل طبیعی بیان می شوند در محصول عسل چهل گیاه ارگانیک مدا نیز وجود داشته و این محصول دارای خواص  و تاثیراتی مثبت بر روی حفظ سلامت بدن می باشد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درمان بیماری های مرتبط با معده از جمله زخم معده ، کاهش دهنده نفخ، کنترل اسید معده و هضم غذا و رفع یبوست
  • دارای خاصیت ضد باکتری و موثر در درمان زخم ها و یا حتی سوختگی های بدن
  • موثر در درمان سرماخوردگی
  • تسکین سرفه و نرم کننده سینه
  • دارای آنتی اکسیدان بوده و همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن کارایی دارد
  • بهبود خواب و تقویت کننده اعصاب و حافظه و بهبود سردرد و میگرن
  • تنظیم کننده میزان گلبول های خون
  • تقویت و برطرف کردن مشکلات روده
  • مشکلات پوکی استخوان
  • درد استخوان و مفاصل
  • تقویت کننده بینایی

عسل چهل گیاه می تواند خواص چندین عسل مختلف از جمله : عسل بهارنارنج، عسل آویشن، عسل بابونه، عسل آفتابگردان، عسل اسطوخودوس، عسل کنار، عسل مریم گلی، عسل گون گز انگبین، عسل اکلیل کوهی و … سایر عسل های طبیعی دشت ها و کوهستان ها را داشته باشد.

در فرهنگ های مصر باستان و هند و طب چینی و دیگر فرهنگ های کهن نیز انواع عسل طبیعی از پرکاربردترین مواد در طب های کهن و سنتی کشورها بوده اند.

جدول ارزش غذایی عسل چهل گیاه ارگانیک مدا:

در هرقاشق غذا خوری (۱۵ میلی لیتر)

میزان انرژی چربی قند نمک اسیدهای چرب ترانس
48/855کیلوکالری 0 0/525 0 0

شرایط نگهداری عسل چهل گیاه :

مجموعه ارگانیک بار با رعایت اصول بهداشتی و دقت در شرایط نگهداری محصولات، کیفیت و سلامت محصولات ارائه شده را تضمین نموده و همواره در انتقال این اطلاعات به مشتریان خود در تلاش بوده است تا از مزایای محصولات سودمند و ارگانیک بهره ببرند.

به طور کلی انواع عسل طبیعی باید در دمای محیط و بدون نوسانات دمایی  باشند. عسل چهل گیاه را در ظروفی که قبلا در آن مواد غذایی مثل ترشی یا مربا ریخته شده نریزید و بهتر است در ظرف بسته بندی خود محصول نگهداری نمایید.

اگر میخواهید عسل چهل گیاه را در آشپزخانه نگهداری کنید از گذاشتن آن در پشت پنجره پرهیز کرده و در کابینت ها یی که کمتر در طول روز باز می شوند بگذارید.

نیازی نیست که عسل را در یخچال قرار بدهید چرا که در دمای یخچال احتمال اینکه سریع تر شکرک بزند ( کریستاله ) شود وجود  دارد. ایجاد شکرک در انواع عسل طبیعی که حرارت دیده نیستند فرآیندی طبیعی است.

موارد احتیاط مصرف:

افرادی که دارای آلرژی و حساسیت های مواد غذایی هستند بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت نموده تا متناسب با ویژگی های بدن خود انتخاب درستی از انواع عسل طبیعی داشته باشند.

همچنین افراد مبتلا به بیماری دیابت نیز با دستور پزشک می توانند میزان دوز مصرفی عسل خود را تعیین نموده تا در حفظ سلامت شان مشکلی نداشته باشند.

مجموعه ارگانیک بار توانسته طیف گسترده ای از محصولات سودمند و ارگانیک و انواع عسل های طبیعی  را با توجه به شرایط خاص مشتریان گردهم آورد.

عسل چهل گیاه عسلی است که از شهد چندین گل در طبیعت تهیه شده است. این ماده غذایی طبیعی و ارگانیک بوده و در مراحل تولید و فرآوری آن از مواد شیمیایی  و یا آفت کش ها استفاده نمی شود.

عسل چهل گیاه موجود در مجموعه ارگانیک بار محصولی از شرکت مدا در دو بسته بندی ۵۰۰ و ۱۰۰۰ گرمی  بوده و دردسته بندی محصولات سودمند و ارگانیک قراردارد.

تمامی خواص عمومی که به طور معمول برای انواع عسل طبیعی بیان می شود در این محصول نیز وجود داشته و دارای خواص و تاثیرات مختلفی بر روی حفظ سلامت و تقویت بدن افراد دارد.

مجموعه ارگانیک بار با رعایت اصول بهداشتی و دقت در شرایط نگهداری محصولات، کیفیت و سلامت محصولات ارائه شده را تضمین  می نماید.

عسل چهل گیاه ارگانیک مدا باید در دمای محیط و بدون نوسانات دمایی باشد. افراد دارای آلرژی و حساسیت های غذایی و بیماران مبتلا به بیماری دیابت با مشورت پزشک خود می توانند دوز مصرفی خود را تعیین بفرمایند.

*منبع: میرشفیعی، پیام،۱۳۹۲،خواص عسل اولین همایش سراسری کشاورزی و منابع طبیعی پایدار،تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید